Skip to content

Stress + litt mer info

3. februar 2010

Jeg er egentlig litt stressa nå, for jeg kom på at jeg fikk aldri mail fra Explorius om vertsfamilien.. Fikk først mail fra områderepresentant for ICES og så familien. Derfor sendte jeg mail til Explorius og spurte dem om de hadde fått samme informasjon som meg. De svarte at de hadde ikke fått noe enda, men det skjer ofte at de får informasjonen litt sent pga tidsforskjell osv. De skulle sende meg mail når de fikk det. Men nå har det gått to uker siden jeg fikk familie, og jeg har enda ikke hørt noe fra Explorius! Det er jo sikkert ikke noe, men jeg får vel snakke med dem en gang til.

Og så til vertsfamilien: Som jeg skrev i den gamle bloggen min, så feirer de ikke jul, siden de er jøder. De feirer Hanukkah. For de som ikke vet hva det er, så er det åtte dager i desember med god mat og gaver:) Det blir nok litt rart å ikke ha juletre og julepynt og få/gi gaver på julaften, men jeg gleder meg faktisk til å gjøre noe annet et år og ser egentlig bare frem til å oppleve noe nytt! I juleferien skal vi to uker til huset deres rett utenfor Miami, og jeg gleder meg utrolig mye!

Jeg har også fått bilder av begge husene, kan legge dem ut snart. Begge husene var kjempefine! Og veldig ryddige:) Har i tillegg allerede blitt registrert som elev på skolen min, så det er bra. Vet enda ikke om jeg blir Junior eller Senior, vet noen av dere hva utvekslingsstudenter pleier å være? Her er et bilde av skolen sett ovenfra:

Et siste spørsmål til dere som har fått familie: Fikk dere mail av Explorius først? Og måtte dere sende mail selv til vertsfamilien? Det kan jo hende det er litt annerledes siden jeg har ICES, og de fleste av dere har SMG.

(Edit: Jeg er ikke stressa, jeg bare liker å overdrive, hehe)

6 kommentarer leave one →
  1. 3. februar 2010 14:35

    Ganske mange utvekslingsstudenter blir jr. og noen få blir sr. (jeg undersøkte det veldig nøye for et par måneder siden)! Mange skoler liker ikke at utvekslingsstudenter blir sr. derfor plasserer de dem i jr. klassen selv om utvekslingsstudentene er like gamle som dem som går i sr. klassen! Jeg håper virkelig at jeg blir sr. har ikke særlig lyst til å være jr -.-

  2. 3. februar 2010 16:29

    Så rart :s men de har sikkert bare fått informasjonen litt sent 😛 ja, legg ut bilder av husene! så heldig du er!

  3. 3. februar 2010 19:21

    Det blir sikkert gøy å oppleve noe annerledes, det er jo derfor vi reiser 😀
    Jeg fikk beskjed av vertsfamilien min først jeg. Syns det var litt dårlig av explorius, men jeg ringte de etter 3 dager uten noe mail fra de om vertsfamilien. Da jeg ringte sa de også det med tidsforskjellen, men det er jo ikke 3 dagers tidsforskjell liksom, haha.

  4. 4. februar 2010 16:37

    Hei! Jeg fikk vite at jeg hadde fått vertsfamilie gjennom facebook. Det var en dame som snakket til meg som var fra Texas og sa at hun skulle være vertsfamilien min. Det sto på studentprofilen min at det var holdt av en familie til meg i Texas, men ikke noe mer. Så jeg ringte til Explorius, og de hadde ikke fått noe beskjed 😮 Så nei, jeg ble heller ikke kontaktet av Explorius først! Explorius sa det var en feil, og at det sikkert tok litt tid siden SMG skulle finne skole og alt tingen før de informerte videre til explorius og så til meg.. Jeg tror ikke jeg skal til den familien uansett da, for jeg har funnet min egen vertsfamilie i Los Angeles. Linker til deg jeg 😀

    http://mariausa.blogg.no/

  5. Henriette Andersen permalink
    4. februar 2010 16:57

    Jeg har SMG og jeg fikk heller ikke beskjed fra explorius da jeg hadde fått vertsfamilie.. Jeg gikk tilfeldigvis inn på studentprofilen min, og der sto det at jeg hadde fått vertsfamilie 🙂

  6. 4. februar 2010 17:25

    Du er heldig som har familie 🙂 Jeg drar også med explorius til høsten, men har ikke fått enda. Håper det er greit jeg linker deg (:

Legg igjen en kommentar

