Skip to content

Snart infomøte

28. mai 2010

Nå er det lenge siden sist, ikke mye nytt, bortsett fra at jeg ikke skjønner noen ting av visumsøkingen og at jeg har snakket med rådgiver. Fikk vite at jeg får godkjent året dersom jeg hadde fått godkjent året (av high schoolen min) om jeg hadde fortsatt på high school i USA. Det ble litt komplisert, men får godkjent året omtrent uansett. Hun sa også at jeg burde velge fag slik at det blir lettest for meg å komme tilbake i 3. klasse. I USA vil jeg uansett ha fysikk og matte (hvis ikke noe dumt skjer…) Tror fagene jeg kommer til å velge i 3. blir: biologi, matte R2 (evt. S2 hvis jeg henger langt etter) og engelsk. Tror dette blir bra jeg!

Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan få startet på visumsøknaden uten DS2019? Og det er jo rart at jeg ikke har fått det enda, har jo fått familie.. Venter nok til etter infomøtet, så kan jeg spørre om alt jeg lurer på der. Men de er jo helt sykt strenge, passet kan ikke ha én rift, og på bildet skal du dekke 50% av bildet og det MÅ være tatt med hvit bakgrunn.. Må man ta bilde hos fotograf? Tror jeg bare spør om alt på infomøtet, skal nå søndag 30.mai, noen andre?

Nå er det ikke lenge igjen til sommerferien, og så drar vi til usa, shit, det er jo ekstremt kort igjen! Nå begynner enda fler å få vertsfamilie, og jeg merker hvor glad jeg blir på andres vegne 🙂 Jeg tenker mye på den familien jeg har fått, og hvor heldig jeg har vært! Er glad for at jeg har blitt ganske godt kjent med dem før jeg drar.

5 kommentarer leave one →
  1. 29. mai 2010 17:57

    Jeg har heller ikke fått DS2019, og det virker som om det gjelder for mange.. Jeg skal heldigvis ikke på ambassaden før 9. juli, så det haster jo ikke. Du må nok ta bilde før ambassadeintervjuet, ja. Skal selv få det til hjemme på et eller annet vis, gidder ikke dra til fotograf for noe sånt.
    Gleder meg masse til å dra nå jeg også! Skal på infomøtet i morra, så da sees vi sikkert 🙂

  2. 29. mai 2010 20:04

    Jeg skjønner heller ikke noe særlig av visumsøknaden, og venter fortsatt på DS2019… Det er visst mange som sliter med søknaden, ja. Kanskje de informerer litt om det på møtet i morgen. Vi sees sikkert da 😀

  3. 7. juni 2010 16:28

    ojj, vi skal jo ganske nærme hverandre da, bare på hver sin side av Seattle! 🙂

  4. 8. juni 2010 13:29

    Shit! Vi skal jo bo ganske nærme hverandre da! Bare på hver sin side av Seattle 🙂

  5. 13. juni 2010 18:25

    da har jeg linket deg 😀 hihi

Legg igjen en kommentar

