Skip to content

Visum=ferdig

18. juni 2010
tags:

Endelig! I dag var jeg på ambassaden og søkte visum. Møtte opp rundt åtte, kom inn kanskje halv ni og var ute igjen kvart på ni. Jeg trengte bare passet mitt, ingen av arkene jeg hadde med meg (som jeg hadde stresset sykt med å fylle ut!) Tror det var fordi vi kom dit som en gruppe, og da hadde Explorius levert alle arkene. Men noe en del ikke hadde fått med seg var at de hadde endret slik at man måtte betale 140 dollar, og ikke 131. Heldigvis hadde jeg med nok norske kroner i tilfelle, så det gikk fint! Så da har jeg 131 dollar igjen som jeg kan bruke i usa, mehe. Men altså, det var 0 stress! Det var heller ikke sååå strengt der som alle skal ha det til…

Vi måtte ta fingeravtrykk, ikke så vanskelig.. Og intervjuet var på norsk til og med! Hun spurte meg kanskje om tre spørsmål, også sa hun «ja, ehh vi er ferdig nå, så du kan bare gå». Jeg trodde liksom at intervjuet skulle være på et eget rom, men så var det bare i en skranke.

Det eneste jeg har igjen da, er å søke om stipend fra lånekassen. Har alle papirer, så skal få gjort det så fort som mulig. Hvordan går det med dere?

10 kommentarer leave one →
  1. 18. juni 2010 11:28

    Hei 🙂
    Jeg var også på ambassaden i dag, og jeg er helt enig; NULL stress! 😀
    Jeg hadde gruet meg skikkelig, men var jo ingenting å være redd for!
    Du er heldig som har kommet så langt i prosessen, har enda ikke fått vertsfamilie, men satser på at jeg får det snart!! 😀

  2. katrineiarkansas permalink
    18. juni 2010 13:49

    Jeg er helt ferdig og klar til å dra egentlig. De to tingene som gjenstår er å sende inn papirer til lånekassen og å låne to bøker fra skolebiblioteket som jeg skal bruke i USA 😀 kunne dratt i dag, jeg! gleder meg så fælt!

  3. 18. juni 2010 14:51

    Hei 😀
    Jeg var også på ambassaden i dag, og jeg ble helt overrasket over hvor enkelt det var! Hadde gruet meg, så ble veldig lettet 🙂 Og, nesten litt irritert over at alle arkene vi MÅTTE ha med, ikke skulle brukes likevel! Menmen.

  4. 19. juni 2010 10:53

    Hei 🙂
    Jeg var også på ambassaden i går! Men jeg hadde ikke nok penger, så ble veldig stressa når jeg måtte løpe til nærmeste minibank 😛 Haha!

  5. sara permalink
    22. juni 2010 13:34

    jeg husker at du kommenterte på http://www.joakimusa.blogg.no eller no:) og så sletta han bloggen.. vet du om han har avbrutt programmet eller no? 🙂

    • 22. juni 2010 20:39

      Nei, jeg vet ikke.. håper ikke han har det!

  6. 22. juni 2010 21:57

    Hei!Om du må betale med dollar?Trodde du kunne bruke norske kroner?Hehe..Kanskje teit spørsmål,men kan du svare meg på bloggen? 🙂 🙂

  7. 23. juni 2010 22:49

    sv; okei,takk skal du ha 🙂

  8. 25. juni 2010 20:23

    Hei!
    Tror det var deg jeg snakka med på ambasaden? 🙂
    Jeg fant ut at jeg bor 3 timer unna deg når jeg drar til USA! 🙂
    Ta kontakt da vel:-)

    – Vilde.

  9. 4. juli 2010 21:01

    SV: Så kult 😀 Da ses vi 13. august da!

Legg igjen en kommentar

