Skip to content

38 dager igjen

6. juli 2010

Nå har jeg ordnet omtrent alt før jeg drar den 13. august.

Dette har jeg gjort:

  • Søkt visum, OG fått passet tilbake (med visum!)
  • Søkt om stipend fra lånekassen (endte opp med å få 10 000 mer enn jeg trodde, yey!)
  • Hentet bøker fra skolen (bare at jeg må levere tilbake fysikk og matteboka etter sommerferien…)
  • Fått avreisedato (det ble 13. august!)
  • Fått innenriksbillett (skal tydeligvis reise med en annen jente fra Newark til SeaTac, da slipper jeg å sitte alene på flyet i 6 timer. Navnet hennes er Anna Urdal, noen som kjenner henne? Aner jo ikke om hun er svensk, dansk eller norsk, og det er sikkert 0,01% sjansje for at dere kjenner henne, men hun reiser vel med explorius. Hmm, er det dårlig gjort å legge ut navnet hennes på nettet? Haha.) EDIT: jeg fant henne, hun er NORSK, heheh.

Dette skal jeg gjøre:

  • Få flybillett+opplegg for campen (fra Gardermoen til New York)
  • Fikse VISA-kort (ikke lenger ungdomskort!)
  • Si ha det til venner 😦
  • Pakke (skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal få pakket alt i en koffert på 23 kg(?).. Jeg må jo ha med meg et tonn med linser, gaver til vertsfamilie, litt norsk mat godteri, osv osv)
  • Kjøpe gaver til vertsfamilien
  • Ha en SUPER sommer (og prøve å bli brun da.. selv om jeg bare skal være i Norge)

Og hvis jeg er MAX heldig, får jeg dratt på samme soft landing camp som my bff, Aurora, hvor kult er ikke det?! Hun hadde fått beskjed om at midlertidig avreisedato var 13.august, men nå har jeg ikke snakket med henne på en stund for hun stakk av til Afrika, så jeg vet ikke. Det er lov til å håpe i hvert fall!

Har dere mye igjen?

13 kommentarer leave one →
  1. 6. juli 2010 20:41

    Lykke til med å skaffe visa…… haha. Du må sende brev til inntakskontoret ditt for å få holdt av plass til 3. :- )

  2. 7. juli 2010 21:46

    om du vil vite det er det nok fordi foreldrene mine er skilt, mamma har hovedomsog og jeg har to småsøsken :p

  3. 8. juli 2010 00:50

    Er på ferie i USA nå, vært 4 dager i Seattle, og skal tilbake for å tilbringe en uke der om to uker. Hele Washington området er utrolig fint, og alle menneskene der er super hyggelige! Du burde glede deg!

  4. Aurora permalink
    14. juli 2010 09:33

    ÆÆ, tenk at vi skal til NY sammen, jeg gleder meg sykt! Du er MAX heldig bff

  5. 15. juli 2010 15:02

    Skal også reise til Usa 😀 add meg som venn om du føler for det:

    http://www.usaheidi2010.blogg.no 🙂

  6. 15. juli 2010 22:21

    Ja, det blir vanskelig å pakke ;o Skal forresten også reise den 13.aug, så da møtes vi 🙂

  7. 16. juli 2010 21:47

    Jeg drar 17 august 🙂 Da er det ikke bare jeg som drar hjem sent da! Haha

  8. 18. juli 2010 14:51

    Venter bare på flybilettene, så er jeg ready to go! Deilig å ha visumet i boks. Linker deg, håper du linker tilbake! 😀

  9. 24. juli 2010 23:28

    Jeg har kjempemasse igjen, har enda ikke fått vertsfamilie eller skaffet meg visum ;o

  10. 29. juli 2010 15:39

    Du har jo fått gjort masse! 😀 jeg har enda maassse igjen, som å søke om stipend, få visum, sikre skoleplass i 3. klassen osvosv!

  11. Charlotte permalink
    2. august 2010 22:26

    Jeg linker deg 😀

  12. Stine permalink
    17. august 2010 23:01

    Hei.

    Hvor lang tid tok det å få visumet ditt? (:
    Jeg skal søke om det nå, så hadde vært greit å vite.
    Fin blogg !

    Stine

    • 17. august 2010 23:50

      Tok kanskje 4-5 dager, tar hvert fall ikke mer enn en uke 🙂 man får det jo tilsendt i posten!
      Takktakk 😀

Legg igjen en kommentar

