Skip to content

De første dagene i USA

19. august 2010

Jeg koser meg fortsatt, har enda ikke noe særlig hjemmelengsel, men det kommer kanskje snart.. Jeg kom til vertsfamilien mandag morgen. Var dritsliten etter flyturen og tidsforskjellen og alt, men jeg klarte å holde meg våken til ni den dagen for det! Da jeg kom ut av flyet, gikk jeg og Anna til bagage claim, for det skulle vertsfamiliene våre stå. For dere som ikke vet det, så fløy jeg med Anna til Seattle, og jeg var med henne i NY.

Jeg kjente igjen familien med en gang. Mallory sto med en plakat hvor det sto «Welcome, Ida» (eller noe i den duren, husker ikke helt). Det var veldig hyggelige, og ikke kleint eller noe, slik jeg kanskje hadde trodd… Vi kjørte til huset, også viste de meg rundt. Bilen er sykt moderne, alt er automatisk og jeg skjønner ingenting! Huset var veldig fint, jeg har eget bad og rom (som jeg har fortalt før). Jeg liker meg veldig godt i dette huset! Etter det dro vi og leverte Mallory på dansecamp og spiste lunsj på en restaurant. Så bare handlet vi ting til rommet og litt mat osv. På kvelden spiste hele familien på The Rock. De hadde veldig god pizza!

Da jeg kom fram ventet denne pakken til meg på rommet. De hadde kjøpt en Liberty Patriots spirit package, sykt snilt! Det var en caps, noe smykker, bag, genser og fleeceteppe (hva nå enn jeg trenger det til…).

Her er.. ja.. forsiden av huset og sengen min med det nye fine sengetøyet jeg valgte ut!

I går var egentlig bare en slappe-av-dag. Jeg sto opp og dusjet, ryddet litt, gikk en tur til parken med Jeremy, satt på pcen, slappet av.. Det var egentlig veldig digg, siden jeg hadde sykt jetlag. På kvelden dro vi til et waterfall i nærheten og spiste på en veldig fin restaurant.

Her er parken i nærheten av huset hvor alle barna spiller fotball og basketball og leker. Nabolaget er veldig fint. Alle husene er store og fine med minst to garasjer, haha.

I dag var egentlig en ganske stressende dag. Vi dro først til sports authority og kjøpte fotballsko, løpesko, leggskinn og fotballsokker. Så dro vi til Liberty High for å møte school counseloren min. Hun var sykt hyggelige og jeg digger skolen allerede! F.eks. så bruker de ikke lockers (skap), så jeg slipper å tenke på det. Man bare tar med bøkene hjemmefra. Og de har A-days og B-days, og jeg har forskjellige fag disse dagene. Disse dagene er annenhver dag, hvis du skjønner. De har også semestere og ikke trimestere, så det er ganske likt Norge.

På mine A-days skal jeg ha:

1.period – Guided study (studietid med lærer. Digg.)

2.period – AP French 4 College credit (vanskelig fransk, men har hørt at det er null stress, les litt lenger nede)

3. period – Advanced algebra, functions and trigonometry (har ikke peiling på hva det er, men det blir nok spennende..)

4. period – Physics

På B-days vil jeg ha:

1. period – US History /government

2. period – English 11 (tydeligvis med en veldig bra lærer)

3. period – Team sports (yey!)

4. period – Ceramic art 1 (det var en «fun» class, som counselor sa, så det tror jeg blir gøy!)

Og ja, jeg blir junior. MEN, jeg får være med på alle senior stuff, som prom, senior trip, graduation osv. YES!

Etter dette skulle vi signe meg opp for soccer, men vi må tilbake i morgen, for jeg måtte til legen først. Så vi dro til legen for å få en sports physicals. Gikk helt fint 🙂 Deretter (ja, det skjedde mye i dag!), lagde vi middag. Det var pasta og salat, sunt. Så kom en jente på besøk, hun bor i nabolaget og kjenner familien. Hun er et år eldre enn meg, går på Liberty, men er senior. Taylor, heter hun. Hun var veldig hyggelig, og vi snakket lenge om skole og egentlig alt mulig. Så yes, endelig har jeg fått en venn! Jeg skal ha fransk med henne, og hun fortalte at hun lærte omtrent ingenting i fjor og de bare chillet i timen og hadde 0 tester i løpet av året.

Da Taylor dro, kom Ron (vertsfar) hjem fra jobb, og gjett hva han hadde med seg! En mobil. Til meg! Den var sykt kul og det var utrolig snilt av han å kjøpe den til meg! Det er en Motorola touch droid mobil eller noe, men jeg digger den! Husker ikke nummeret mitt akkurat nå, men skriver det snart.

Sååå, dette ble et veldig langt, kjedelig innlegg, men forhåpentligvis gadd dere å lese det. Jeg er veldig fornøyd med vertsfamilien min, de tuller hele tiden og haha, mandagen da jeg kom, etter at jeg hadde ringt mamma og pappa, så sa vertsmor: «Did you tell your parents you got the crazy family?» Haha.

Talk to you later!

5 kommentarer leave one →
  1. 19. august 2010 11:22

    Så bra innlegg!
    Huset ditt var kjempefint 🙂

  2. 19. august 2010 13:16

    Håper du fortsetter å blogge, jeg leser 🙂 Skal det samme om to år, så er litt morro.

  3. Cecilie B;D permalink
    19. august 2010 14:02

    Dette ser og høres veldig bra ut Ida. Bra du har en crazy familie – og gøy å følge med! Kristine fikk klassen sin på Nordberg i dag og kom i klasse med Tiril og Kine så hun er fornøyd. Ellers grått og regn her. På mandag skal jeg ha et møte med en professor fra Harvard Uni. i Boston og hans assistent. De skriver og forsker på noe jeg holder på med på jobben. Sitter og forbereder meg, må vel legge an en amerikansk slang (og jeg som bare kan Oxford-engelsk …) Lykke til med skolestart!

  4. 19. august 2010 20:25

    Åh, for et fint hus! Virker som om du har det bra, kos deg videre 🙂

  5. charlotte og tante turid permalink
    22. august 2010 22:14

    Hei Ida!
    fint å høre at reisen til usa gikk fint og at du trives så langt.
    du var heldig som fikk ny mobil og huset er veldig fint.
    vi følger med på bloggen og kommenterer av og til.
    det er jeg charlotte som skriver fordi mamma er så dårlig med data! 😀
    hehe

    stor klem fra oss! 😀
    de andre hilser

Legg igjen en kommentar

