Skip to content

Soccer try-out? Eh.. neeeei

25. august 2010

Har vært på soccer try-out de siste to dagene (mandag og tirsdag) og jeg er utslitt! Første dagen var det sykt hard trening, og da jeg kom hjem var jeg omtrent helt død. I lunsjpausen inviterte en av jentene på laget meg med til en annen jente sitt hus for å spise lunsj. Det var hyggelig, men jeg føler meg så sykt sjenert! Er jo egentlig ikke det, det er så mye jeg vil si, men det er så vanskelig og uvant å snakke engelsk. De må jo tro jeg er tilbakestående eller noe siden jeg bare sitter der og sier ingenting. Alt er så mye enklere i Norge og på norsk…

I dag var andre try-out dag, og det var ikke like hardt som i går. Men jeg fant vel ut at soccer ikke var noe for meg allikevel. Det var ikke fordi treningen var for hard, men alle de andre er så utrolig gode, og jeg kommer kaaaanskje med på junior varsity (nest beste laget), hvis ikke kommer jeg ikke med i det hele tatt. Og tror det ender med det siste. Derfor har jeg planer om å begynne på cross country i stedet. Der er det ikke try-out eller noen ting, og kun løping. Noe som jeg tror passer meg bedre. Dro til Kendall’s hus for lunsj i dag også, og tror at de fortsatt tenker jeg er mentalt tilbakestående. Fikk forklart til noen at jeg egentlig ikke er sjenert, alt er bare litt vanskelig på engelsk. Virket som om de skjønte det! Ble kjent med to andre jenter også, og de var det veldig lett å snakke med. De var utrolig koselige, og jeg skal gå på samme trinn som dem, så det er jo bra.

I morgen blir det forhåpentligvis cross country trening, noe jeg gleder meg til!

Her er et par bilder av mini-isbreen vi gikk til på .. var det fredag?

Jeg har veldig hjemmelengsel akkurat nå. Det er ikke så lett når man ikke har fått noen ordentlige venner å snakke med og være med, du blir liksom bare kjent med folk. Også skulle jeg for eksempel ønske at jeg kunne snakke med pappa om fotballen, men det går jo ikke. Og ikke fortell meg at det kommer til å bli bedre når skolen starter, for etter hva jeg har hørt blir det bare verre. Men, jeg skal være positiv! Gleder meg faktisk til skolen begynner.

Utveksling er nok ikke så enkelt som noen tror!

Bilde av solnedgangen fra golfbanen. Den var veldig fin, men det synes kanskje ikke på bildet.. Tatt med mobil, hehe. Man kan så vidt se Seattle i bakgrunnen (tror jeg).

Var forresten i Seattle i dag, for første gang! Spiste veldig god mat på en bra restaurant. Tror jeg skal inn til Seattle en annen gang denne uka for å få kjøpt litt klær og noen sko, alt er oppbrukt allerede!

8 kommentarer leave one →
  1. 25. august 2010 07:33

    Ærgeligt at soccer ikke blev til noget alligevel. Håber cross country er noget for dig 😉
    Er selv startet på cross country, men her i det sydlige Nevada er løber vi i ca. 40+ grader og bagende sol, så det er viiiiildt hårdt! Washington har nok en mere passende temperatur 🙂

  2. 25. august 2010 09:19

    hei ida, dette er en trøstende kommentar fra en navnesøster. det er sikkert ikke alltid så lett å få uttrykt seg nei, og ihvertfall ikke hvis du er vant med å snakke masse. men ærlig talt, ingen kan da si til deg at det blir verre når du begynner på skolen, det må du jo bare finne ut selv, jeg er sikker på at det løsner seg da 🙂 alle har jo oppturer og nedturer og du er heldigvis bare i starten. massemasse lykke til framover <3<3

  3. 25. august 2010 16:58

    Det blir nok bedre, skal du se! Det er jo bare snakk om bittelitt tid, så er du kjempe flink i engelsk. Husker jeg ble kjempe trygg på engelsken min siste dagen jeg var i USA i sommer, var litt kjett å bruke så lang tid, så mitt beste forslag er å bare hive seg ut i det. Så lenge de forstår deg, er det ingen amerikanere som bryr seg. Det verste som kan skje er jo bare at de ber deg forklare det på nytt, og det er jo faktisk ikke så ille 🙂

    Misunner deg en god del for at du er i Seattle, savner det masse! Var der på ferie for et par uker siden 🙂

  4. kristine permalink
    25. august 2010 19:50

    Hei! jeg har lest alle innleggene dine! så snill vertsfamilie du har fått! lykketil videre:)

  5. Martine permalink
    26. august 2010 19:57

    Vi savner deg på Berg også!!

  6. Frederikke permalink
    26. august 2010 20:43

    Jaja. Løping blir nok bra! Savner deg ❤

  7. 27. august 2010 00:31

    Kjenner meg godt igjen med komuniseringen, er liksom litt vanskelig når det er på engelsk ja. For meg var det vanskelig de første dagene jeg var her og første dagen på skolen. Jeg kjente zero. Men dag 2.3 osv har vært konge!
    Folk er kjempe hyggelig, og hvis du bare tar mot til deg og snakker og forklarer så godt du kan alt de spør om, da snakker de til deg neste dag og ! 🙂

  8. Katrine permalink
    29. august 2010 23:42

    Skjønner veldig godt at det er litt vanskelig, og at du får hjemlengsel! Det hjelper kanskje litt å bare fortsette å være aktiv og bli med på ting, og det virker det jo som at du gjør. Masse masse lykke til – håper det blir bedre snart<3

Legg igjen en kommentar

