Skip to content

3 goals = free haircuts

29. august 2010

Jeg var på Seattle Sounders game i går. Dette er altså fotball (soccer), og de spilte mot Chicago Fire. Det var sykt bra stemning og hele Qwest Field var full omtrent! De har en sånn greie at hvis sounders scorer 3 mål, får alle publikum gratis hårklipp, haha. Var faktisk en kjent spiller som spilte, Fredrik Ljungberg. Men han hadde akkurat byttet fra Sounders til Fire, så hver gang han hadde ballen buet hele stadion. Stakkars.

Stillingen ble 2-1 til Sounders. De scorte det siste i et av de siste minuttene, så det var veldig spennende! Men… det ble ingen gratis hårklipp da.

På fredag dro jeg til Pikes Place market med Taylor og søsteren hennes. Det stedet var awesome! Dit vil jeg dra tilbake. Der var: verdens første starbucks, masse flinke gatemusikanter, kule boder, blomster, gummy wall, fisk, fersk frukt, levende krabber, sjokoladefactories, ja, veldig mye forskjellig.

Hvis dere ikke ser hva det står: «Don’t touch me, don’t squeeze me, until i’m yours». I en annen fruktbod, var det et skilt som sa: «No hand hugs». Haha.

Levende krabber. De krabbet nesten ut av boksen!

The gummy wall. Fy søren så ekkelt, det var tyggegummi over hele veggen, tett til tett. ÆSJ!!

Rocky Mountain Chocolate Factory. Nam, der hadde de mye godt!

Første Starbucks. Fra 1971.

Masse flinke gatemusikanter.

Var også på min første ordentlige baseballkamp på fredag. Seattle Mariners – Minnesota Twins. Varer litt for lenge for meg, disse kampene. Fire timer, ja.. det er lenge. Men det var jo spennende å ha dratt på det også!

I dag skulle jeg egentlig på fjelltur med vertsfar og en annen familie, men været var litt for dårlig til at vi hadde sett noe av utsikten. Vi skulle gå på Mount Rainier, et fjell (egentlig en vulkan) som er 4 392 moh. Man kan ikke gå opp på toppen da. Det var litt synd at vi ikke fikk gått. Istedenfor, møtte vi den andre familien, og dro til en park, og bowlet og spiste etterpå. Det var hyggelig!

What else? Nei.. ikke mye. Tirsdag er det skole!

PS. Klikk på bildene for å få de større!

Neon Trees- Animal (Klikk på linken. Kul sang!)

3 kommentarer leave one →
  1. 30. august 2010 05:31

    Vi gikk på Mount Rainier når vi var der, vi gikk så langt som vi fikk lov til å gå uten klatre utstyr! Kjempe fin utsikt på toppen(nesten), det må du gjøre en gang 🙂 Pike Place er awesome. Ah, bloggen din får meg til å savne Seattle, håper jeg havner der neste år 🙂

  2. Sigrid permalink
    31. august 2010 06:12

    Jeg savner deg, Ida!!

  3. Hanna permalink
    31. august 2010 10:41

    Veldig synd det ikke ble noen gratis hårklipp altså, den hadde sikkert vært super 🙂 Pikes Place virket fantastisk, jeg vil også sånne steder!

Legg igjen en kommentar

