Skip to content

Første skoledag!

31. august 2010

I dag var første skoledag og det gikk bra! Tok skolebussen til skolen, var ganske kjedelig, men tror ikke jeg kommer til å ta den noe særlig, for vet om flere som kan kjøre meg. Var litt vanskelig å finne fram på skolen, så kom litt sent til første time, men det gjorde ikke noe.

1st period – Guided Study: Hadde guided study i første time, dvs. studietid med lærer. Siden vi ikke hadde noe lekser første time første skoledag, kunne vi bare sitte og snakke og ikke gjøre noen ting. Ganske boring. Er mest freshmen i denne klassen, men også noen sophmores og juniors. Læreren, Ms. Siemons, var kos. Veldig digg å ha denne klassen, så blir det ikke så mye lekser hjemme.

2nd period – AP French: I starten av timen tok vi skolebilde for ASB-kortet (skolebeviset), uff det ble stygt. Læreren var veldig hyggelig, men tror ikke vi kommer til å lære så mye fransk akkurat. Vi fikk en lekse, og det var å lese en tekst på engelsk, og skrive et sammendrag på engelsk. Veldig mye fransk liksom. Det vi basically gjorde den timen var å se på klipp (på fransk) på youtube og svare på noen spørsmål på tavla. Ms. Duran, læreren, ga alle svarene, så det var ikke akkurat så vanskelig. Klassen var veldig hyggelig, mest seniors her da! Meen, klassen var veldig loud… Kommer nok til å bli litt irriterende etterhvert.

Lunch: Vi har ca. 40min lunsj. De anbefalte alle som kunne å dra off-campus (kjøre til butikken, subway, starbucks, whatever). Er bare juniors og seniors som får lov til det. Var litt spesielt i dag, siden alle hadde lunsj samtidig. Vanligvis har halvparten 1st lunsj og andre halvpart 2nd lunsj. De som har første lunsj har to klasser, deretter lunsj, og to klasser til slutt. De som har andre lunsj, har tre klasser, deretter lunsj, og så en klasse. Jeg har 2nd lunsj hver dag, som betyr at jeg kommer til å sulte i hjel i tredje time. Anyway, dro med Taylor og en annen jente til Starbucks og spiste der, men kjøpte ingenting, for vi hadde alle med egen mat, hehe.

3rd period – Advanced algebra, functions and trigonometry: Hmmm.. Læreren var veldig hyggelig, tror han er flink. Vi jobbet egentlig bare med en gåte hele timen, og ingen klarte å løse den så vi fikk den i hjemmelekse! Ah, klarte akkurat å løse den. Vet fortsatt ikke om det er den rette matteklassen for meg, om den er for vanskelig eller for lett, siden vi ikke begynte å gjøre så mye matte. Mest seniors i denne klassen også. Er btw veldig få elever i klassene, var kanskje 15-20 stk i denne. Egentlig ganske digg, for da får du bedre hjelp.

4th period – Physics: med Mr. Buchli. Han var crazy. Hele livet hans er fysikk og han elsker det. Han var ekstremt ivrig, litt for ivrig etter min mening. Tror dette kommer til å bli veldig vanskelig, spesielt i starten. Det var utrolig mange vanskelige ord, og jeg ante ikke hva han snakket om omtrent hele timen. Vi gjorde forsøk, og vi skal skrive rapport som lekse. (noe jeg ikke skjønte før jeg kom hjem). Det er VANSKELIG. Spesielt på engelsk! Åh, håper jeg overlever.

Alt i alt gikk vel skolen greit. I morgen er det fire nye fag, så det blir spennende. Er egentlig ganske digg å ha det systemet, for da får du to dager på å gjøre leksene. (Siden du har faget annenhver dag).

Er cross country hver dag etter skolen, og i dag var det intervaller. Veldig hardt. Og i tillegg pøseregnet det. Digg. Men jeg liker det.

I går var jeg forresten hos Liz, fra xc (cross country), etter treningen. Det var veldig hyggelig. Spiste for første gang pizza fra Pizzahut, haha.

Ønsk meg lykke til på skolen a! Jeg trenger det…

Null bilder. Jeg vet jeg er kjip.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

