Skip to content

In Canada!

4. september 2010

Det er labourday-weekend (dvs, fri fra skolen på mandag, pga. labour day).  Derfor dro hele familien til Whistler mountain, Canada. De hentet meg etter skolen i går, fredag, også kjørte vi opp. Det tok vel rundt 5-6 timer.

Skolen går forresten bra, veldig mye lekser, men ellers trives jeg! Physics er vel det vanskeligste faget jeg har, og vi har så utrolig mye lekser og masse vanskelige ord. Blir nok bedre etterhvert. I går gikk strømmen på skolen, så vi fikk ikke gjort så mye. Alt var mørkt, så det var ikke så lett å lese og skrive, hehe. Men det var egentlig helt greit, bare digg.

I dag har vi vært og zip-linet, klatret på klatrevegg, gått i labyrint og  kjørt luge (slags sklie). Så spiste vi pizza og is og tok gondol opp til Whistler mountain. Jeg, Jeremy og vertsmor tok en Peak 2 peak gondol over til Blackcomb mountain. Bilder kommer senere, da kan jeg forklare hva det er! Så hadde vi BBQ middag oppe i fjellet, og såå dro vi ned igjen. Vet dere hva?! Jeg har sett bjørn for første gang i mitt liv! Vi så to sorte bjørner på vei ned fra fjellet, det var kult! Tror det er veldig mye bjørner her.

Kom akkurat tilbake fra treningsrommet, og før det var vi i svømmebassenget. Så jeg har det veldig bra her! Er ikke helt sikker på hva vi skal i morgen, men sikkert noe gøy!

Kommer bilder i løpet av et par dager, så følg med! Dette var bare en liten oppdatering for interesserte!

3 kommentarer leave one →
  1. Mari permalink
    5. september 2010 02:18

    Ååå, Canada, så spennende! Nå ble jeg misunnelig her.. Savner deg! 🙂 Fortsett å skriv oftee, jeg liker det 😀

  2. Trude permalink
    5. september 2010 07:02

    Hei Ida!
    Koselig å lese på bloggen din. Det er ikke bare bare å komme alene til et fremmed land- men du finner tydeligvis din plass. Fortsett med løpingen, så bra at det både er hyggelig og trening!
    Jeg har stått og bakt i dag til familiebursdag for Vetle imorgen, bl.a. chocolate chip cookies som du sikkert også spiser «over there!». Forrige helg var jeg på svalbard(med norsk forening for allmennmedisin og møtte nordiske kolleger). Der hørte jeg masse om isbjørn- men så ingen(der var du heldigere). Følte meg innesperret- når man ikke kan gå utenfor tettstedet uten å gå med pistol..
    Audun og kai er på turnstevne, de andre er rundt omkring. Hilser! Ha det fint og spennende framover.
    Klem fra Trude

  3. Hanna permalink
    5. september 2010 12:08

    Du er jo på besøk i mitt land! Kuult 🙂 Jeg har ikke sett noe bjørn her, bare masse ekorn og skunk. Egentlig er det helt greit, hvis jeg skal se bjørn tror jeg ikke jeg vil se den her i hagen, haha…. Kos deg!

Legg igjen en kommentar

