Skip to content

rainy days

18. september 2010

De siste dagene har det regnet, blææææ. Men jeg koser meg fordet!  Går bra på skolen fortsatt, og jeg har fått enda flere venner. Hadde min første prøve på fredag, i matte. Tror det gikk bra. Den var veldig kort og egentlig ganske lett, men jeg er veldig usikker på om jeg misforsto et par oppgaver. Vi klarte å få læreren til å få lekser til å telle 40% og ikke 30% av karakteren etter en heftig diskusjon. Det var gøy. Digger mattelæreren selvom han er streng. Han er veldig flink til å lære bort, og forklarer alt veldig bra.

I går var det fotballkamp igjen. Men denne gangen var det bortekamp. Etter xc ble jeg og Kaily med Megan hjem og fikset oss hos henne. Hun hadde insane fint hus. Det var giga, med svømmebasseng (nesten ingen har svømmebasseng i Washington), tennisbane, basketballbane, hjemmekino, treningsrom, you name it. Moren lagde middag til oss, og det var veldig godt! Broren hennes hadde noen venner på besøk, og han ene bare: «du.. det er noe jeg spørre om… har det mikrobølgeovner i Norge?» Lol.

Og Megan spurte: «Altså, spiser dere annerledes i Norge? Jeg mener, måten dere spiser på liksom?» Hææææ?

Vel, siden man skal være spirited på fotballkampene hadde vi på oss dette: (Temaet var white-out)

Megan, meg og Kaily. Vi skulle egentlig overnatte hos henne etter kampen, men vi skal gjøre det neste fredag i stedenfor. Tror enda flere skal være med da. Gleder meg!

På veien til fotballkampen plukket vi opp et par av vennene til Megan, og de var veldig koselige! Vi kom litt for sent til kampen, og det første vi ser er at det andre laget får touchdown… Men, vi kommer sterkt tilbake og vinner 57-7, haha. Det pøseregnet under fotballkampen, og vi var så sykt våte, så vi dro tidlig og satte oss på Starbucks. Haha. Men det var kos.

 

Kaily og Zach!

Meg, Megan og Ryan.

Jah, det regnet… en del. Men haha, bortelaget har ingen fans. Vi var fler enn dem! Begynner faktisk å skjønne reglene. Eller, det er en del jeg ikke skjønner enda, men klarer i hvert fall å følge med på spillet. Selvom dommerene blåser av hvert 30. sekunder når de overfaller hverandre. Hmm… det hørtes feil ut, men det er veldig vanskelig å forklare!

Jeg tok bilder da! Ikke så mange, for det regnet sånn.. Og jeg vil ikke at kameraet skal bli ødelagt!

I dag er slapp-av-dag. Jeg skulle egentlig på cross country meet, men da måtte jeg ha stått opp kl. 6 og det orket jeg virkelig ikke. Og dessuten vet jeg om fler som ikke dro (det var ikke et ordentlig meet, bare frivillig), så da er det greit. Har vært skikkelig trøtt de siste dagene, må begynne å legge meg tidligere!

Tror jeg skal ta meg en løpetur… Eller gjøre litt lekser… Vi får se.

En ting! Det er skikkelig mange som digger aksenten min. På xc løpet på onsdag sa Maddie: «Åh, jeg skulle ønske jeg hadde sånn aksent som du har, alle legger liksom merke til det!» For når guttene kom i mål, så sa de at de skjønte når det var jeg som heiet på dem, måten jeg sa navnet deres på eller noe. Men jeg er jo her for å bli kvitt aksenten, haha. Det er forresten ett ord som er sykt vanskelig å uttale, jeg må konsentrere meg skikkelig for å si det.. «three», jeg hater å si det. Hvis jeg sier det fort blir det liksom «free», og det er jo helt feil… Men har blitt litt bedre på det i det siste!

2 kommentarer leave one →
  1. Hilde permalink
    19. september 2010 04:50

    Hei!
    Syns det er kjempegøy å lese bloggen din, og kommer til å fortsette med det! Jeg skal på utveksling i USA med explorius til neste år, så det er kjempespennende å lese hvordan andre har det under oppholdet, både negative og positive sider ved det!

    Kos deg videre!

  2. Stine permalink
    19. september 2010 12:33

    Haha, gøøøy 😀 selvom regn kan være ganske kjipern! Elsker starbucks though :p

Legg igjen en kommentar

