Skip to content

basketball, morp, the crucible, HARRY POTTER, last footballgame…

19. november 2010

Wow, nå er det lenge siden jeg har skrevet. Og det har faktisk skjedd utrolig mye. Skal prøve å oppsummere uten at det blir for kjedelig. Vet liksom ikke helt hva dere vil vite. Og har veldig mye å gjøre fortiden og bloggen er forsatt ikke førsteprioriteringen.

Tirsdag var siste dag med basketball try-outs og jeg klarte C-team. Men jeg valgte å ikke spille for jeg kjenner ingen på det laget og det er bare freshmen. Dessuten er det kjipe treningstider og treninger hver eneste lørdags morgen. Jeg har også akkurat fått medlemsskap på et treningssenter i nærheten av huset mitt så jeg skal begynne å trene der. Også har track trening allerede begynt, tre ganger i uka. Sååå jeg har jo fortsatt ting å gjøre.

Onsdag etter skolen dro jeg hjem til Megan og vi gjorde lekser og planla hvordan vi skulle spørre noen gutter til morp dagen etter. Morp er om sånn tre uker, og det er det motsatte av prom, dvs. jentene spør guttene. Haha. Forteller mer om det senere i innlegget. Litt senere på kvelden dro vi på middag hos en vennefamilie av Megan, som jeg ikke egentlig kjenner, men jeg ble da invitert. Dere skjønner, jeg går rundt å sier til alle at jeg elsker fisk, men vertsfamilien min liker ikke fisk så jeg spiser det nesten aldri. Deerfor inviterte denne familien min meg på middag. Og fy søren det var godt! De importerer fersk fisk fra Alaska eller noe, og vi spiste salmon (hva er det på norsk, ørret?), og en annen hvit fisk som jeg aldri har spist før. Tror det må ha vært den beste salmon jeg har smakt noen gang. Så dette var en hyggelig kveld, men jeg kom hjem ganske sent og hadde enda mer lekser, så ble oppe ganske lenge den kvelden.

Torsdag var verdens mest stressende dag ever! Jeg dro på skolen og var ganske nervøs fordi jeg skulle jo spørre en gutt til morp, tenk om han sier nei. Sååå måten vi spurte dem var slik: Vi var tre jenter som skulle spørre hver vår gutt til morp, så vi gjorde det som en gruppegreie. I andre period fikk tre gutter hver sin lapp og en pose med puslespillbrikker. På lappen sto det at de skulle gå fra klassen litt tidligere, gå til lunchrommet, finne partnerne sine ved noen ballonger, OG løs puslespillet. Jeg, Megan og Maddie gjemte oss på toalettet i mellomtiden. Guttene fant hverandre og begynte å pusle (kan man si det?). Men det tok dem seriøst forever å løse det, herregud, og det var midt i første lunch, så alle sto rundt og så på. Dette var et barnepuslespill med STORE brikker, og 46 stk. Burde ikke være så vanskelig. Uansett, da de hadde løst det ferdig, kunne de lese hva som sto på det (vi hadde malt oppå): det sto navnene deres øverst, og så sto det «Morp with…», og så hadde vi tegner linjer hultertibulter ned til navnene våre på bunnen, så de måtte liksom finne «sin» jente. Vi poppet ut av toalettet og gikk ned på knærne og spurte: «Will you go to morp with me?». Og gjett hva?! Han jeg spurte sa ja! Yaaay. Det skal bli gøy. Jeg gleder meg.

Slik var puslespillet:

Herregud, tenk at vi spurte dem foran halve skolen i lunchen. Vel.. kanskje litt færre enn det da, men uansett.. Tenk om en av dem sa nei. Da hadde jeg blitt skikkelig lei meg. Haha, neida, men de er vel nesten forpliktet til å si ja. Temaet for morp er forresten the 50s. Så man kler seg sånn de gjør i Grease, for eksempel. Hvis jeg har forstått det riktig.

Etter skolen dro jeg hjem og sov litt, spiste middag, dro og så The Crucible men noen venner og vertsmor. Teatergruppa på skolen hadde satt opp The Crucible, og de var utrolig flinke! Rett etter at skuespillet var ferdig, sånn rundt ti på kvelden, skulle jeg på premieren på Harry Potter! Så jeg dro til kinoen, vi var sånn seks jenter som så den sammen. Filmen begynte kl. 12.01. Og jeg kom hjem… 03.15. Herregud så trøtt jeg var. Og jeg hadde skole dagen etter. MEN, jeg droppet 1st period for jeg var altfor trøtt til å stå opp kl. 6. Btw, Harry Potter and The Deathly Hallows part 1 var VELDIG bra. Litt kjipt at man må vente sånn et halvt år på del to da, den sluttet liksom midt i, hvis du skjønner…

I kveld har jeg vært på footballkamp, og vi tapte. Noe som betyr at vi er ute av playoffs, og at dette var den siste footballkampen jeg var på EVER. Litt trist egentlig.. Kommer til å savne det.

Har desverre ikke tatt noen bilder i det siste. Men her er et bilde fra footballkampen sist uke:

Megan, Lauren and me.

Men nå er jeg supertrøtt, har jo ikke sovet noe i det siste. Så god natt. Og god morgen, Norge.

3 kommentarer leave one →
  1. karoline permalink
    20. november 2010 03:14

    Hei! hvordan er temperaturen sånn ca der du er nå? skal kanskje til WA neste år skjønner du =)

    • 20. november 2010 13:30

      Akkurat nå er regner det en del og det er sånn 8 grader. Men Seattle er jo kjent for mye regn, så det kommer vel ikke som noen overraskelse. Om sommeren blir det faktisk veldig varmt, og jeg kunne gå med shorts på skolen tidlig i november. Og på vinteren er det regn og kaldt (tror jeg). Alle håper veldig at det skal komme snø snart, for det er meldt ganske kaldt de neste ukene!

  2. 20. november 2010 14:46

    Salmon er laks, hihi

Legg igjen en kommentar

