Skip to content

vinter og sne

20. desember 2010

Da kom jeg akkurat tilbake fra hytta til vertsfamilien og jeg har hatt en fantastisk helg! Omtrent alle i familien deres var der, dvs. kusiner, onkler, tanter og besteforeldre. Fullt hus for å si det sånn. Og alle sov over. Vi feiret den første av tre «julaftener». Ehhh.. det var litt rart forklart. Men søndag ettermiddag åpnet alle pakker. Alle hadde trukket et navn til noen i familien og du måtte kjøpe en pakke til den personen. Så alle fikk en pakke hver. Og når det bor over 20 stykker inne i hytta er det EN DEL pakker. Uansett, her er oppsummering i bilder:

Da vi kom opp måtte vi kjøre denne trucken opp til hytta. Den er kalt «mothertrucker». hahahaha.

Scott og Jacob kom på besøk og vi lekte i snøen.

Vel, jeg fikk den gode ideen om å hoppe ned fra hyttetaket. Det endte med dette:

Yup, jeg satt fast. Og det var umulig å få meg løs.

Jeg var stuck i sånn 20 minutter men tilslutt klarte vi å grave opp skoene mine. Haha.

LØRDAG

Jeg gikk på langrennski!!!! Det er det beste, mest fantastiske jeg har gjort på lenge. Åh det føltes så godt. Altså.. skiene var smørefrie og kanskje ikke riktig lengde, but who cares. Det funket fint. Og det var gøy. Og perfekt føre.

    

Så god var Megan. Neida. Hun var faktisk helt ok! (til å ha stått sånn fire ganger i sitt liv).

Er det ikke fint?

KVELDEN

Vi skulle ut og kjøre snøscootere.

Yay. Ser jeg ikke kul ut?

SØNDAG

Søndag morgen gikk jeg og Megan skitur i en og en halv time igjen. Sprekingene. Og senere på dagen var det klart for gaver!

Vi spiste minipølser i brød. Haha. Og kan dere se hva det står på pakken min? (Eh det var baksiden haha)

Gaver, gaver, gaver.

    

Søteste lille jenta.                                     Og vertssøster Rheana med tutu’s på beina. Haha.

Jeg fant agurken! Dette er en interessant lek som jeg synes vi burde starte i Norge. Noen gjemmer en liten agurk (vår var i plast og hadde en cowboyhatt, ehh) i juletreet. Så er det om å gjøre å finne den først. Og den som finner den vinner jeg premie. Litt sånn som å finne mandelen i grøten.

Juleverksted! Alle kunne dekorere en ferdigkjøpt krone med hva de ville. Og her er resultatet:

Er de ikke fine? Jeg og Megan lagde Liberty High school-kroner. Så vi skal bruke dem når man skal være spirited for fotballkamper, basketballkamper osv.

Resten av kvelden hadde vi det gøy med å spille kort og rockband og egentlig bare snakke. Mandag dro vi på snøscootertur igjen, nå for enda lenger, hvertfall en time. Også dro vi hjem. Det tar sånn 45 minutter å kjøre dit så det er ikke så langt. Vi skal opp igjen på torsdag eller fredag for å feire jul her. Så jeg får i hvert fall en hvit jul!

PS. Svar på spørsmålsrunder kommer så fort jeg kan.

PS 2. Jeg har bursdag i morgen (eller.. dvs i dag for dere i Norge når dere leser dette, haha. 21. desember. That’s it!)

5 kommentarer leave one →
  1. Cecilie BD:) permalink
    21. desember 2010 00:13

    Hurra for Ida! Gratulerer med dagen! Endelig 17. Håper du får en strålende dag. Ønsker deg også god jul på hytta. Det så veldig fint ut, for et silkeføre. Kos deg masse! Alle hilser herfra. Cecilie &Co

    • 21. desember 2010 17:09

      Tusen takk! Har hatt en fin dag, ja! God jul og godt nyttår til alle sammen 😀 Stor klem fra meg!

  2. 21. desember 2010 02:33

    Gratulerer med dagen! Håper du koser deg masse:D

  3. maja permalink
    21. desember 2010 11:40

    gratulerer med dagen:-)

  4. 21. desember 2010 16:11

    Gratulerer med dagen! 🙂

Legg igjen en kommentar

