Skip to content

svar på spørsmålsrunde del 2

31. desember 2010
  • har dere julekalender? når kommer bilder/film av huset? det hadde vært veldig gøy om du spilte inn en video hvor du snakket med megan og hayley F.eks. og vi fikk høre hvordan du hadde det når du sa det liksom

Nei, de fleste her har ikke julekalender, men mamma hadde vært så snill og laget en til meg, hehe! Bilder kommer så fort jeg har tid. Skal prøve å spille igjen en video en gang, det hadde vært gøy!

  • Angrer du på at du dro ?

Nei ikke i det hele tatt! Det er den beste avgjørelsen jeg har tatt noen sinne.

  • Med en gang du fikk vite at du kom med, var du bestemt på at du skulle dra uansett ? eller var du litt usikker ?

Ja, jeg var vel egentlig det. Jeg kunne ikke se for meg andre klasse i Norge, men det hendte jo at jeg tenkte: ”hva er det jeg driver med? Reise fra alt det trygge og begynne helt på nytt”. Men altså, jeg var bestemt på at jeg skulle dra.

  • Hva liker du med USA ?

Åh, det er mye. Jeg liker menneskene, alle er så hyggelige! Jeg liker skolen, og skole-spiriten. Jeg liker at alt er så billig. Jeg liker stedet jeg bor, ikke for stort og ikke for lite. Jeg liker Starbucks. Jeg liker matbutikkene, men ikke maten haha.

  • Har du blitt kjent med mange ?

Vel, ja, hehe. Jeg har vært veldig utadvendt og folk virket interessert i å bli kjent med meg. På skolen sier jeg hei til nesten alle, og det er en ganske stor skole! Prøver å snakke med alle, uansett hva jeg har hørt om dem, eller om de ikke er helt min ”type”. Jeg bryr meg egentlig ikke så lenge de er hyggelige.

  • Er skolen vanskelig ?

Fysikk er vanskelig! Ellers er det ganske lett, bare gjør alle lekser, lever inn alle innleveringer til riktig tid og gjør det sånn OK på prøver, så får du en bra karakter.

  • Er du glad for at du havnet der du havnet? Eventuelt hvor vil du havnet i stede for? Hvorfor, hvorfor ikke?

Jeg er veldig glad for at jeg havnet der jeg havnet! Jeg søkte over hele USA, og havnet i Washington. Da jeg først fikk vite det var jeg egentlig veldig glad. Har hørt mye fint om Washington og først og fremst handler det ikke om stedet du kommer til, men familien! Ja, det regner mye, og er ikke spesielt varmt osv, men jeg har det fint jeg! Og byen jeg bor i har passe stor populasjon, og jeg er glad jeg ikke kom til en for stor by eller en kjempeliten en!

  • Tror du du kommer til å holde kontakt med noen av de du har blitt kjent med nå når du drar tilbake til Norge? besøker de eller får de på besøk eller lignende?

JA og JA. Jeg kommer til å holde kontakten men mange av dem jeg har blitt kjent med. Har fått mange gode venner og kunne aldri tenke meg å ikke holde kontakten med dem! Kommer nok til å komme på besøk igjen og håper de vil komme til Norge også.

  • Er det usunn mat? Det er noe jeg hadde fryktet litt hvis jeg dro bort et år, crappy food, helt annerledes mat ol.

Hmmm, ja, det er mye usunn mat, men du trenger jo ikke å spise det! Jeg spiser veldig sjelden på fast food steder, men det er ikke det som er problemet. All maten her er tilsatt masse dritt for å få den til å holde i evigheter. Melken holder i kanskje en måned, og det skal jo egentlig ikke være mulig. Men jeg liker maten for det! Eneste kjipe er at man legger fortere på seg, haha. Har planer om å trene alt av meg når jeg kommer tilbake til Norge.  Men ikke frykt maten, jeg tenker ikke så mye på det. Kunne sikkert ha spist sunnere, men middagen består som oftest av hjemmelaget mat og til frokost er det havregrøt, så det er ikke så ille.

  • Fortell gjerne også litt om fagene du tar, karakterer du får osv.

Okay, skal skrive et eget innlegg om det!

  • Hva synes du om washington?

Jeg liker Washington! Det ligner litt på Norge, regner bare litt mer, haha. Her er det grønt og fint og ja, jeg digger Washington!

  • Har du hvert/ skal du til seattle ?

Har vært i Seattle sånn fire ganger! Og skal tilbake dit flere ganger. Det er en fantastisk by!

  • Det jeg lurer på er hvor mye lommepenger du har brukt til nå, og hvor mye hver av månedene du har vært i USA.

Har ikke peiling på hvor mye lommepenger jeg har brukt til nå, sorry! Burde holde orden på pengene egentlig. Men har ikke brukt så mye penger. Det kan være alt fra 0-3000 kr i måneden. Kommer an på om du kjøper lunch på skolen, eller Starbucks hver dag, eller hvor ofte du drar på shopping, eller hvor mye familien din vil at du skal betale for ting (skolesaker osv.)

  •   Vet du du forresten om noen organisasjoner som lar en ta lappen når man er i USA?

Jada, tror alle organisasjonene lar deg ta lappen, men det er skolen det kommer an på! Jeg kan ta lappen, men bestemte meg for ikke å gjøre det, fordi det var veldig dyrt på skolen min. Du tar kjøretimer som en klasse på skolen. Noen skoler lar deg gjøre dette gratis, og da hadde jeg selvfølgelig gjort det!

  • Hvor mange lesere har du?

Er rundt150-200 personer som leser bloggen min hver dag! Noen ganger er det faktisk nærmere 250-300 haha.

  • Er det noen du kunne tenkt deg å datet?

Hehe, kanskje… Er mange søte gutter på skolen min faktisk, du har kanskje sett bilder jeg har lagt ut? Vet jo ikke om du har samme smak som meg, hahahah. Neida jeg bare tuller, men skriver det desverre ikke på bloggen!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

