Skip to content

jeg vil ikke hjem!

27. januar 2011

Åh nytt semester har begynt, og jeg innså akkurat at jeg faktisk skal reise hjem. Er ikke klar i det hele tatt! Nå trives jeg så utrolig godt, har fått venner for livet, en ekstra familie, elsker skolen og alt går bra. Også må jeg forlate alt dette om 5 måneder. Det gjør meg trist å tenke på det. Jeg har vært så utrolig heldig å få dratt og hvis dere noen gang får sjangsen til å gjøre noe slikt, gjør det! Jeg angrer ikke i det hele tatt. Har vokst utrolig mye de 6 månedene jeg har vært her. Føler meg mer moden og selvstendig. Har taklet store utfordringer, som for eksempel å bytte vertsfamilie.

 Haha, fikk faktisk en telefon fra min venn Aurora som hadde sett noen bilder på facebook av meg, og hun kjente meg ikke igjen. Hun synes jeg så så voksen ut, haha. Som om jeg kunne gått på college eller noe. I Norge var jeg alltid så liten…Vel, jeg har vokst både fysisk og psykisk (kan man si det?). Jeg tror klesstilen min er litt forandret, og jeg dømmer ikke folk etter utseende. Her snakker jeg med alle, og selv om de er annerledes enn meg, har jeg lært å ikke være så fordomsfull. Engelsk snakker jeg så og si flytende, har bare en liten aksent. Alt kommer liksom så lett. Jeg har blitt mye mer utadvendt og tror egentlig at jeg har forandret meg mye, forhåpentligvis positivt. Folk her i USA kaller meg gal fordi jeg alltid løper rundt på skolen og er forvirret og snakker med fremmede personer. Men det er vel sånn jeg er? Haha. Hver gang jeg åpner munnen for å si noe, begynner alle å le. Hmmm, jeg visste ikke at jeg var morsom. Eller ler de av meg? Amerikanere er kule, men de er veldig annerledes enn nordmenn. Og jeg har funnet ut at jeg egentlig liker amerikanere veldig godt, selvom de kan være en smule barnslige til tider. Jeg har liksom tilpasset meg den amerikanske kulturen så godt nå, at det blir rart å komme hjem til Norge.

Ikke det at jeg ikke gleder meg til å se alle dere der hjemme igjen! Jeg savner dere utrolig mye! Men jeg vet at jeg kommer til å savne dette stedet så sinnsykt mye. Trooooor jeg kommer tilbake for college. Det er lov å håpe i hvert fall. Skal selvfølgelig komme på besøk!

Føler meg nesten halvt amerikansk…

Uff, dette ble litt trist, jeg har jo fem måneder igjen! Og man får gjort mye på fem måneder. Jeg skal bare ha det gøy og leve livet fullt ut. Høres det ut som en bra plan? Det synes jeg!

One Comment leave one →
  1. katrine permalink
    30. januar 2011 12:15

    så bra du har det kjekt, du er heldig 🙂

Legg igjen en kommentar

