Skip to content

weight training

2. februar 2011

I dag hadde jeg weight training, og vi skulle løfte max. Vi kunne velge mellom tre forskjellige øvelser, squat, bench og power clean. Jeg valgte squat og power clean, for jeg hater bench og har null muskler i armene.

Vi har et skjema på veggen hvis man er god nok så kan man se hvor mye man må løfte for å få et bilde av seg selv på veggen. Letteste er Patriot, så kommer Varsity, så kommer All-League, deretter All-State, og til slutt All-American. De to siste er omtrent umulige. Men kravene er faktisk harde for Patriot også, spesielt for jenter. Er bare fire jenter på veggen under Patriot nå. Og to under Varsity. Du må klare kravet for to av tre øvelser for å komme på veggen. Så hvis du klarer Patriot bench og Varsity squat, får du bilde av deg selv under Patriot. Og kravene er forskjellige etter hvor mye du veier.

MEN, gjett hvem som squatet nok til All-State og klarte Patriot- kravet for power clean?! JODA, det var MEG.

Dette er squat. Jeg tok 190 pounds, noe som tilsvarer 86.4kg. Noe som igjen er ganske så bra spør du meg!

Dette er power clean. Og det er veldig vanskelig. Det var første gang jeg prøvde det i dag, og teknikken er utrolig hard. Det er lett å gjøre det feil, og da ødelegger man ryggen, basically. Så for første gang, tok jeg 85 pounds = 38.6 kg. Er ikke så mye, men det er da Patriot kravet. Og om et par uker skal jeg klare Varsity kravet som er 100  pounds. Er skikkelig pumped!!!!!

Stolt av meg eller pappa?!

PS. Føler meg litt mannlig som gjør dette. Haha. Men er litt kult å være sterk da.

2 kommentarer leave one →
  1. Pappa permalink
    3. februar 2011 08:46

    Pappa er stolt, pass på teknikken!
    Fint før friidretten!

  2. Martin permalink
    4. februar 2011 05:17

    Er ikke sikker på om jeg liker at du tar mer enn oss i knebøy.

Legg igjen en kommentar

