Skip to content

lets go!

8. februar 2011

(Fat Joe ft. Lil Wayne – Make It Rain) good old rap

I dag klarte jeg Varsity-kravet til power clean, noe som betyr at jeg kommer opp på Varsity veggen! Yay. Tok 100 pounds. Vet ikke hvor mye det er i kg. Haha. Tulla, jeg sjekket det akkurat opp på internett. 100lbs= 45.5kg. Om det sier dere noe…

Men jeg løp i dag, med Megan. Er masse skog osv å løpe i i nærheten av huset, men alt er oppoverbakke, og det suger. Vi løp/gikk (de bratte bakkene) opp til et sted som heter Pu Pu Point. Var sykt fin utsikt. Tok bilde med mobilen, men vet ikke hvordan jeg overfører til pc enda. Da vi kom opp var det noen som holdt på med dette: (bildet er faktisk fra samme sted, så det så slik ut)

De spurte om jeg og Megan ville prøve å fly utfor i en sånn to-mannsgreie. Og vi bare: «Yes, of course!» Men så fant vi ut at det var nok ikke en så god idé i og med at vi ikke kjente dem. Og tenk om det ikke var trygt. Da kunne vi ha dødd. Og det hadde jo være litt trist. Men vi bestemte oss for at dette er noe vi skal gjøre før jeg drar hjem!

Og utsikten var veldig fin som du ser. Bildet jeg tok så omtrent slik ut: (tatt fra google)

Kjøleskapet vårt sluttet plutselig å funke på søndag, og det er litt krise her i USA, for her har du dobbelt så mye mat i kjøleskapet enn i Norge. Men vi hadde heldigvis en ekstra fryser i garasjen (alle her har det), og to små ekstra kjøleskap nede i kjelleren, i tillegg til at vi fant en gammel en til å ha på kjøkkenbenken. Så det gikk fint. Det var bare litt tungtvint. Hahaha. Men nå funker den igjen. Jeg kom hjem fra skolen alene (vertssøster klippet håret), og det var masse menn rundt omkring i huset. To stk fikset kjøleskapet og tre stk fikset taket. Følte meg litt dum når jeg gikk rundt i huset helt alene, så jeg bare snakket med dem jeg. Veldig kos.

Æsj, dette var et veldig random innlegg. Men jeg vet ikke helt hva dere vil høre om. PLEASE FORTELL MEG. Hva vil dere jeg skal skrive om? Tips osv. Hvis ingen gidder å svare på dette innlegget blir det nok en god stund til neste innlegg, for jeg bruker en del tid på dette altså. Neida, jeg skal ikke være sur eller noe, men please svar a! 🙂

13 kommentarer leave one →
  1. 8. februar 2011 23:33

    bare fortsett å skrive om hverdagen din 🙂

  2. Marte permalink
    8. februar 2011 23:51

    Kom med masse tips 🙂 Hvordan forbrede deg best mulig, hva du burde ha i kofferten, hvordan få deg venner, hvordan gjøre det bra på skolen og fortsatt… leve? Fortell om klesstilen og maten og ta mer bilder pliis 🙂 Og ja, fortell om vertsfamilien og vennene dine, og.. om de har cheerleadere på skolen og om di suger :):):):)

  3. :):) permalink
    8. februar 2011 23:59

    Jeg liker bloggen din kjempegodt Ida! Skal selv være utvekslingselev til sommeren/høsten og denne bloggen inspirerer meg veldig og gjør bare at jeg gleder meg mer og mer! Du synes kanskje noen av innleggene dine er kjedelige og random, men for oss «her hjemme», hvertfall vi som skal være utvekslingselever neste år, men sikkert også familie og venner, synes det er veldig interessant hva du gjør om dagen, selv om det bare er å jogge en tur eller snakke med folk som jobber på taket, så fortsett uansett om DU synes det er kjedelig! For vi, eller hvertfall jeg, synes ikke det! Går innom bloggen din hver dag for å se om du har skrevet noe mer, til og med lagret bloggen din på sånn «favorittrekke» (sånn at jeg bare kan trykke så åpner den seg, hvis du skjønner)
    men den utsikten du har bilde av i dette innlegget, jeg vet ikke om du ser på Grey’s anatomy da, men er ikke det fra tomten til Derek Sheperd/Dr. Dreamy?
    Litt dårlig bilde, fant ikke noe bedre: http://www.google.no/imgres?imgurl=http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20090117145714/greysanatomy/images/thumb/2/23/Candles.jpg/250px-Candles.jpg&imgrefurl=http://greysanatomy.wikia.com/wiki/Derek_Shepherd&usg=__X_3BxPGR9sf6dYnGdvLrNlaQj6U=&h=144&w=250&sz=18&hl=no&start=118&zoom=1&tbnid=CTlsOnzUhiie_M:&tbnh=114&tbnw=199&ei=m0NSTbLiBsGCOv6TgM0H&prev=/images%3Fq%3Dderek%2Bshepherd%2Bland%26um%3D1%26hl%3Dno%26biw%3D1536%26bih%3D778%26tbs%3Disch:10,2808&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=1287&vpy=302&dur=1037&hovh=114&hovw=199&tx=123&ty=66&oei=i0NSTdyGOsqXOsuQubwH&esq=5&page=5&ndsp=30&ved=1t:429,r:21,s:118&biw=1536&bih=778

    • 12. februar 2011 11:50

      Herregud! Det ser jo ut som det stedet jeg var jo! Shit.. aner ikke om det er det da, skal spørre litt rundt jeg, haha 🙂

  4. 9. februar 2011 01:01

    skriv litt utvekslingsstudent tips 😀

  5. 9. februar 2011 01:59

    Kan du skrive litt om hva dere gjør i fysikken? Og vet du hva credit betyr? Som feks. at du trenger 2 credits i fysikk fra High School for å fortsette i Norge? 🙂

    • 12. februar 2011 11:49

      Jeg har ikke fysikk lenger da. Droppet ut.. Haha. Men da jeg hadde det, så gjorde vi veldig ofte forsøk, vanskelige forsøk også ettepå måtte vi skrive labraport. Også hadde vi insane mye lekser. Temaene vi jobbet med var bevegelse, krefter, fart, akselerasjon osv. Skjønner ikke helt hva du mener med credits, men skolen min i Norge er veldig greie på det å få året godkjent. Jeg trenger bare å få en C i alle fagene jeg har og så blir året godkjent. Så sorry, men skjønner ikke heelt hva du mener, kanskje skolen din er annerledes enn min?

  6. Stine permalink
    9. februar 2011 04:47

    Må man ta fysikk? 🙂 eller trenger man ikke det? sånn i forhold til kravene fra Norge ogsånn

  7. meg:) permalink
    9. februar 2011 07:32

    dumt spørsmål, men jeg spør uansett: hva er fysikk? jeg skjønte ingenting av den power clean greia:P Ett siste spørsmål: gikk du på friidrett før du flyttet til USA? Ellers er det gøy å høre om hverdagen din, så bare fortsett som før:)

    • 12. februar 2011 11:43

      Fysikk er et fag på skolen, et «naturfag». Man har om krefter, bevegelse, termofysikk, fart, akselerasjon osv osv. På skolen min var det så fryktelig vanskelig så jeg droppet ut. Og ja, jeg har drevet med friidrett i mange år i Norge, hehe. Så gleder meg til sesongen begynner om et par uker!

  8. meg....igjen:) permalink
    9. februar 2011 07:37

    oops, ser jo at du har forklart hva den power clean-greie er, tidligere, sorry:P

  9. Kaja permalink
    9. februar 2011 10:10

    Fortsett å skriv om hverdagen din. 😀 Er så gøy å høre hvordan det er der borte, selvom du nå er vant til det og det kanskje er blitt «kjedelig», så er det veldig spennende å høre om.

  10. Stine permalink
    9. februar 2011 12:44

    Jeg liker å lese hva du gjør fornoe bare jeg 😀

Legg igjen en kommentar

