Skip to content

valentines day in the us

15. februar 2011

(B.o.B. – Don’t Let Me Fall)

Happy late Valentine’s Day peeps!

I går var det Valentines Day, og det var litt større enn i Norge for å si det sånn. Våknet opp til at vertsmor lagde røde hjertepannekaker til frokost, og på skolen delte «elevrådet» ut forhåndsbestilte roser hehe. Var ikke såå mange som fikk da, for folk sendte penger for sent osv. Men jeg fikk en rose fra en random gutt jeg ikke kjenner, det var da kos. Og det var pynt overalt på skolen osv. Da jeg kom hjem ga vertsmor valentines gaver til meg og vertssøsknene mine. Jeg fikk hjertesjokolader og kule gummistøvler! Haha. Senere på kvelden bakte hun rosa hjertekake. Jadda, her går de fullt ut.

Men jeg var egentlig ganske trist hele dagen, uten helt å vite hvorfor. Jeg bare følte meg ikke så bra, og var litt lei alt sammen. Hadde ikke hjemmelengsel eller noe, for det siste jeg vil er å dra hjem! Men hadde liksom hodepine hele dagen og var trist for no reason. Merket søndag at mandlene mine begynte å bli sykt store og det gjør vondt når jeg svelger, så vi bestemte oss for å dra til doktoren i dag etter skolen. Gjett hva jeg har a?! Freaking streptokokker. And it sucks. Jeg hater å være syk. Har vært så mye syk her allerede. Så nå må jeg ta medisener og sånt, men jeg skal likevel dra på skolen, for føler meg ikke såååå syk.

Ellers er alt veldig veldig bra! Jeg kjeder meg ikke, selvom jeg ikke gjør noe hele tiden. For jeg har blitt vant til hverdagen, så det skjer ikke nye ting hele tiden, hvis du skjønner. Norsk er vanskeligere og vanskeligere å snakke, haha, er nesten enklere på engelsk nå, for det er det jeg snakker hele tiden.

Men siden jeg er syk og har hodepine og strep og alt mulig rart, så blir det ingen work out på meg i kveld. Tror liksom ikke det er så lurtå trene. Skal bare gjøre lekser, og legge meg tidlig. Høres ut som en god plan huh?

9 kommentarer leave one →
  1. 16. februar 2011 01:37

    God bedring, kjipt med streptokopper(?)!
    Liker bloggen din veldig godt 🙂

  2. Lisa permalink
    16. februar 2011 04:19

    Du skriver skikkelig bra Ida! men jeg bare lurer, hvordan er det når du må til legen i USA? For de har jo ikke sånn forsikring og sånn som vi har i Norge.. eller har det egentlig noe med saken å gjøre? Eller er det bare når man opererer?
    Vil du legge ut bildet av støvlene dine?
    Og en ting til, jeg har fulgt bloggen din lenge, og en av de første dagene dine i USA, så kjøpte du uggs (tror jeg), hvertfall, hvor mye kostet det i USA, jeg skal kjøpe nye, men vet ikke om jeg skal kjøpe nå eller vente til jeg kommer til USA, klarer meg liksom fint med de gamle enda..
    Håper du koser deg i USA enda, og god bedring!

    • 24. februar 2011 11:49

      Aner faktisk ikke hvordan det fungerer med legen i USA. Vertsmor ordnet opp i det, haha. Og ja, skal prøve å legge ut et bilde av de, når jeg fikk kameraet mitt!
      Hmmm, husker desverre ikke hvor mye de koster, men er ganske sikker på at det er halv pris av hva de koster i Norge, så det lønner seg å vente!

  3. Hannah permalink
    16. februar 2011 07:39

    God bedring Ida!

  4. Guro permalink
    17. februar 2011 03:01

    god bedring!
    Jeg lurte på om du ville svare på noen spørsmål? Det å dra til USA som utvekslingsstudent ser kjempespennende ut, og jeg har veldig lyst, så har noen spørsmål! 🙂

  5. Guro permalink
    18. februar 2011 02:32

    åh, kjempefint!
    -Går du andre året videregående? altså at du er utvekslingsstudent andre året?
    -hvordan er det da med graduation? er det det hvert år, eller er det bare siste året, når man er senior? har fulgt andre blogger fra utvekslingsstudenter i USA, og de har hatt graduation, men går de da andre eller tredjeåret i USA?
    -kom du fort inn i miljøet på skolen?
    -hvor mye betalte du for hele året?
    -hvordan var det å komme dit å få alle fagene på engelsk? var det vanskelig og gikk det seg til etterhvert?
    – jeg har kjempelyst, så er det noe du annbefaler?

    tusen takk!!

    • 24. februar 2011 11:48

      – Ja! High school her er fire år, og jeg er junior, dvs. nest siste år. Slik som jeg hadde gjort om jeg hadde gått i Norge.
      – Man graduater senior year, og jeg er junior så jeg graduater ikke. Men noen utvekslingsstudenter får lov til å bli senior på skolen deres, jeg fikk desverre ikke lov. Likevel skal jeg være med på graduation og på et eget diplom osv, bare for opplevelsen liksom.
      – Ja, jeg kom ganske fort inn i miljøet på skolen. Mest fordi jeg var utrolig utadvendt og snakket med alle, og folkene på skolen min virket interessert i å bli kjent med meg. Tror jeg var heldig med skolen jeg kom på, men også det at jeg prøvde selv. Man må være UTROLIG utadvendt og snakke mye, bare presse seg selv. Det tar en del energi men det er verdt det!
      – Betalte vel 70 000 og fikk 50 000 i stipend, så det kan du jo regne ut selv. Også kommer jo lommepenger i tillegg, men det har jeg desverre ikke orden på haha.
      – Var litt rart i begynnelsen, men jeg vendte meg til det ganske så fort. Nå er det egentlig ganske lett. Tenkte ikke så mye over det, så nei, jeg synes ikke det var så vanskelig. Men i begynnelsen var det en del ord osv, og lærerne kunne snakke litt for fort, men det går seg til! Så ikke bekymre deg. Hehe.
      – JA JA JA! Jeg anbefaler det virkelig!

  6. Hanna permalink
    22. februar 2011 09:58

    Huff, jeg håper du har blitt frisk nå! Her var valentine også mye større enn i Norge, og nå er alt valentinsgodteriet til salgs for halv pris….!

Legg igjen en kommentar

